paviftmedallanbrallan.blogg.se

En ganska onödigt och förmodligen ganska seg blogg om min resa till Nya Zeeland. Välkommen!

Picton

Kategori: Allmänt

Nu är jag i Picton där färjan går i land. Här ska jag vänta i tre timmar till och sen kommer min buss till Nelson!. Jag gick runt i Picton i 2 timmar men den är jätteliten så det var över på 45 minuter och sen gick jag och handlade. Sen fanns det liksom inget mer att göra..
 
Ett fint hus såg jag i alla fall! Tänk att ha en sån här lite mansion för sig själv framför vattnet.
 
Hejdå Wellington. (Det kanske ser ut som jag lagt på ett fint filter men det är bara båtens smutsiga fönster. Fast det kanske ni redan märkte)
 
Resan hit gick bra men innan dess hade jag min sämsta natts sömn någonsin. Jag (bokstavligt talat) kollade på klockan för att se ifall det var nära nog att gå upp. Det som hände var detta; Allt i lägenheten rensades ut igår vilket innebar att jag varken hade kudde eller täcke. Så jag tänkte att "men det är ingen fara, jag har ju min silkessovsäck. De ska ju vara varma". MY ASS. Jag sov med leggings under pyjamasbyxorna, fleece över pyjamaströjan och ullsockor på fötterna. Detta till trots så frös jag så mycket att jag vaknade varannan timme och tittade längtansfullt på klockan "är den 5 snart?". Jag skulle gå upp 6 egentligen men hellre sitta och uggla en timme framför datorn än ligga där och frysa medans man låtsassover. "Varför var du inte bara vaken för?" kanske ni undrar. Jo eftersom jag visste att jag hade massa dötid idag men som jag inte får somna på. Kanske får väska stulen eller missar bussen eller missar att gå av bussen. Hade jag varit ännu tröttare hade jag inte brytt mig om detta, och det är ju inte så bra.. Lite dramatiskt jag vet, men så roligt är det inte att sova inför allmänheten. Längtar efter mig varma vandrarhemssäng som väntar på mig i Nelson (det är nämligen svinkallt här med). 
 
Nog med gnäll! På väg hit, när vi just lämnat Wellington-bukten så såg vi delfiner!!!!! Jättekul!! Det var massor av dem och de hoppade och simmade mot sidan av båten där vi satt. Så himla fina.
 
Bakfenan på en av dem men man ser plasken från de andra :D
 
OCH på min rundvandring där i Picton såg jag en Stingrocka!! (heter de så på svenska? En sån där platt stor sak som simmar vid botten?) Mitt i hamnen bland alla segelbåtarna. De finns i Wellington också men jag har haft turen att inte se en där (då hade jag nämligen inte vågat bada mer). 
 
(Det är den svarta stora pricken.) Den var jättestor!! En liten inzomning på det: 
 
 
Som ni ser, det var soligt värre mitt ute på böljan blå och regnigt som attans här.
 
Vi ses snart igen! :D

Kommentarer

  • MammaMu säger:

    Hade inte sagt nej till det huset! Vilken förfärlig natt du haft… men lite plåster på såren att se delfiner!!!! tur att du inte somnade på båten och missat dom, hahaha….och rockan…skönt att vara på land när den kommer...

    2014-02-07 | 18:10:07
  • Pal säger:

    Fett coolt med stingrockan!!!!!!

    <3

    2014-02-15 | 12:56:09

Kommentera inlägget här: