paviftmedallanbrallan.blogg.se

En ganska onödigt och förmodligen ganska seg blogg om min resa till Nya Zeeland. Välkommen!

Wellington

Kategori: Allmänt

Hej allihopa!! Det var ett tag sedan och mycket har hänt! (typ..)
 
Jag lämnade National Park Villages igår (fredag). Det kändes lite vemodigt för jag gillade verkligen de tre tjejerna jag delade rum med och det var det första stället som jag verkligen verkligen gillade. Men framåt måste man! Här kommer en alldeles för stor bild på mig men med världens vackraste vy i bakgrunden:
 
Här är utsikten från köket på hostlet. Ni kanske fattar varför jag gillade det så mycket..
 
Klockan tre tog jag bussen som skulle ta mig till Wellington!!! Härligt! När jag kom dit var det nästan mörkt men det kändes okej ändå därför att jag pratade med totalt fyra olika människor innan jag kom fram och alla fyra vad suuupertrevliga och jättehjälpsamma. Så tack vare dem tog jag en buss och klev av rätt. Väl inne på hostlet så klev jag in i mitt rum och bara gillade människorna där inne. Så trevliga. Och ännu roligare hade jag när jag fick reda på att en av tjejerna gillar Doctor Who OCH HADE BILJETTER TILL 50TH ANNIVERSARY SPECIAL på en biograf som ligger nära där vi bor och som är jättefin så de håller alla premiärer där. Gissa om jag blev exalterad. Här har jag någon som gillar Doctor Who och så får jag veta att the 50th anniversary special faktiskt sänds på biografer här, fast jag trodde jag kollat och fastslagit att så inte var fallet. Gillar att ha fel ibland. Jag belv i alla fall så glad att tjejen (Siobhan från Scotland) sa att biljettkontoret inte stängt än och att hon kunde följa med mig dit. Den andra tjejen (Laura från Yorkshire) hakade också på! Vi sprang dit på små lätta moln och killen i kassan sa att "jo, men det finns några kvar till föreställningen den 1a december". Ja tack sa jag. Och fick se skylten där det står att DE SLÄPPER THE HOBBIT PREMIÄRBILJETTER. JA TACK sa jag och fick en till den första visningen (dvs. midnatt natten mellan 11 och 12 december) och Siobhan köpte en hon också. HALLÅ WOOOW!!!!!! Doctor Who OCH The Hobbit!!!!!!! Nej folk, det blir inte mycket bättre än så här. 
 
Idag gick jag, Siobhan och hennes kompis Brittney till Mt. Victoria som ligger precis bredvid vårt hostel. Det ska vara väldigt fin utsikt från toppen och någonstans där spelade Peter Jackson in scenen när the hobbits ramlar off a cliff, hittar svamp men så känner Frodo att nåt är fel och skriker GET OFF THE ROAD! Vi dit gick vi och letade. Vi hittade vad vi trodde var platsen men ingen var särskillt säker haha.
 
Get off the road!
 
Och så gömde vi oss medans en osynlig Black Rider sniffade i luften efter The One Ring.
 
Brittney kom också och gömde sig så fort han var borta och vi var lite gladare.
 
Det har blivit något av en ofrivillig grej det här att klättra upp för riktigt branta backar. Jag tror att alla som känner mig vet att det finns lite jag ogillar lika mycket som backar och långa trappor. Nya Zeeland
verkar ha åtagit sig uppdraget att bota denna ovilja. Vi får se vem som vinner i slutändan.
 
Hur som helst var det en fantastisk utsikt från toppen och man kunde se hela Wellington. 
 
En sak till! På måndag åker jag vidare och WWOOFar! Jag ska till ett B&B en timme från Wellington och ska vara där mellan den 18-27 november. Den 28 kommer jag tillbaka till Wellington eftersom den 1a december är det Doctor Who-time! Efter det hoppas jag kunna WWOOFFa lite till till och med 11e när vi ska se The Hobbit! =D 
 
Jag har inte orkat ta tag så mycket i Tongariro-inlägget för det är nästan 300 bilder att gå igenom men jag ska försöka fixa det snart så ni får se =D kram!

Kommentarer

  • Elsie pelsie säger:

    Hahahhaha du är rolig <3 vad kul att har fått några nya kompisar som är lika coola som du ;D haha, puss love you<3

    Svar: Hahaha visst!! Det äger =D <3<3
    paviftmedallanbrallan.blogg.se

    2013-11-17 | 16:31:28
  • MammaMu säger:

    Det är så kul att läsa din blogg. En så bra start på morgonen när jag kommer till jobbet...Vad kul att du fått nya kopisar...syns på bilderna att ni har kul:) Hoppas det blir bra på ditt B&B...puss och kram

    Svar: Åh vad roligt <3
    paviftmedallanbrallan.blogg.se

    2013-11-18 | 08:55:16
  • MammaMu säger:

    Dessutom biobiljetter...vi kan nog höra ända hit hur ni fnissa, gapskrattar och pratar om filmen efteråt...blir nog mindre kul för dom som bor i samma rum och som INTE har varit och sett filmerna, hahaha...
    Må så KRAM gott

    Svar: Hahaha, förmodligen! =D
    paviftmedallanbrallan.blogg.se

    2013-11-18 | 09:04:10
  • Pal säger:

    På hostlen, är det alltid uppdelat tjejer/ killar? I så fall; good!

    Jätteroliga bilder, ni ser verkligen ut att att ha kul :D de ser väldigt trevliga ut!

    Får lite panik av att se den där vägen... Vill liksom bort från den. Och det känns som om allt zoomar in sådär som i filmen. Och mina ben blir spaghetti för frodo var så otroligt långsam på att fatta galoppen och ta sig därifrån!!! Som i en dröm när allt går segt o man inte kan springa xD


    <3


    Svar: Nej, man får betala lite extra om man vill ha uppdelad sovsal men det är inte så stor skillnad på pris =)
    De är jättetrevliga! =D Hahahahaha xD Ja, Frodo var lite seg där... Hatar sådana drömmar!! Påminner mig om din känsla på 90-tals gatan i Sköndal.....
    paviftmedallanbrallan.blogg.se

    2013-11-18 | 13:54:56

Kommentera inlägget här: