paviftmedallanbrallan.blogg.se

En ganska onödigt och förmodligen ganska seg blogg om min resa till Nya Zeeland. Välkommen!

Min kära lilla blogg..

Kategori: Allmänt

Nu är jag supertrött, därför kommer det inte att bli några bilder idag (lägger ner ca 1 timme varje kväll på att blogga, helt stört vad LÅNG TID det tar att ladda upp alla bilder. Jag har mest gått runt, inget spännande. Dagen började sisådär, först hade jag kommunicationscenter vilket var jättetrevligt men sen bar det av på stan. Jag gick raktfram tills det blev för varmt (det var säkert 27 grader vilket innebär trött Alice) och vattnet tog slut. Då var det bara lika långt hem igen.. På vägen handlade jag lite, det blev bananbröd istället för tårta för tårta har jag ätit men inte bananbröd! Smakade gott =) 
 
Om detta ingäll hade bilder skulle här vara en bild på The Cheesecake Shop som jag hittade! En hel affär med bara cheesecakes! Asgott!
 
Kom hem, slappade, pratade med mina grannar och gjorde en budget. Bloggen, det ser inte ljust ut. Måste skaffa jobb allra senast efter nyår. (Mamma och pappa, bli inte oroliga; jag har så jag klarar mig!) Sen blev det pastamiddag. 
 
Efter middagen bar jag mig iväg på en kvällspromenad. Min favorittid på dygnet tror jag. Den där timmen mellan all solen gått ner och det blir mörkt. Det känns som att världen står lite stilla och allt är fridfullt. Gick ner till sjön igen och hittade fler geotermiska källor.
 
En sak som är nytt och som jag övar mig på är att hälsa på folk spontant på gatan. Ingen gör det hemma (förutom när man har 11 söta barn framför sig i gårepet, då är det många som vill hälsa), så det är lite nytt. Men älskar känslan som uppstår när man tittar upp, får ögonkontakt och säger hej! Sen handlar det om timing oxå, hade fått massa trevliga hej på promenaden och när jag nästan var hemma så var det en ensam kille som kom gående och jag tittade och log jättestort. Han såg lite skeptisk ut.. Så måste lära mig hitta timingen helt enkelt. 
 
En annan sak som jag har jättesvårt att lära mig är det här med den jävla vänstertrafiken!!!! Satan i gatan alltså! Vet inte hur många gånger om dagen jag går ut i gatan och sen kommer på "OJ DÅ". Har kommit in i det liite mer men det går tröööögt. Stannar alltid tvärt så fort jag kommer till en gatan, det måste se jättekonstigt ut. Det som jag har svårt för är att komma ihåg att det är ANDRA hållet som man ska spana efter bilar, inte det vanliga. Men det sitter så hårt inpräntat att det är supersvårt. Om det går någon framför mig så går jag bara tätt efter denne, tittar åt samma håll som denne och hoppas på det bästa. Det måste också se ganska konstigt ut. 
 
God natt kära bloggen! Ikväll är kanske sista gången vi ses på ett tag, vet inte hur pass bra wifi de har uppe i bergen och efter det vet jag inte vart jag ska! Alice på äventyr! Men jag hoppas det inte dröjer för länge =) kram på er alla! <3

Kommentarer

  • Pal säger:

    Lite putt här över att du uppenbarligen INTE hade med kopiösa mängder vatten enligt instruktion. Och (som jag redan nämnt) tänk alltid på att du även måste orka tillbaka när du går någonstans! Detta är särskilt viktigt när man går upp för ett berg, du ska ner också xD

    En Cheesecake shop, I'd be in heaven :O köp med några till mig...

    Vad fint, hälsar folk på varandra?! Tänk vad insnöad (bokstavligen) man blir här i Sverige.

    Baj for now, ha det jättebra i bergen :D <3

    Svar: hahahaha forlat! men det var bara en promenad i ett bostadsomrade, inte trodde jag att jag skulle bli supertorstig.... my bad.
    <3<3
    paviftmedallanbrallan.blogg.se

    2013-11-11 | 17:23:45
  • MammaMu säger:

    Ha det kul i bergen, Alice! Som Yaninna säger; GLÖM INTE VATTEN!!!
    Vad trevligt att alla hälsar på varandra? Förstår inte varför vi inte gör det här???
    Så hoppas jag att du kan höra av dig snart. Vill ju se hur det ser ut i bergen!
    Ta hand om dig! Puss och kram

    Svar: Lovar mamma! Annars slapper inte guiden in oss i omradet, sa det ar nog ingen risk haha :) puss!!!!
    paviftmedallanbrallan.blogg.se

    2013-11-11 | 18:58:50
  • De-Nice säger:

    Va kul det är att läsa om dina äventyr! Det låter som att du trivs :)

    Så himla fina bilder du har tagit! Skönt att kunna drömma bort sig ett tag från den gråa hösten här i Sverige ;)

    Puss och kram på dig gumman! Hoppas din resa i bergen blir awesome!

    Svar: Ja, det ar sa fint har att det ar latt att dromma sig bort lite :) men hoppas du mar bra och att ert hunger games-maraton bilr bra :DKram <3
    paviftmedallanbrallan.blogg.se

    2013-11-11 | 22:41:21
  • Elsie säger:

    Köp en cheesecake till mig :'))

    Svar: när jag kommer hem ska jag baka massor till dig <3<3
    paviftmedallanbrallan.blogg.se

    2013-11-12 | 22:50:24

Kommentera inlägget här: