paviftmedallanbrallan.blogg.se

En ganska onödigt och förmodligen ganska seg blogg om min resa till Nya Zeeland. Välkommen!

Snabbt!

Kategori: Allmänt

Hej! Det är SÄMST väder här. Man blåser (på fullaste allvar) bort och det regnar och vår lägenhet är KALL hela tiden. Inga hus här har centralvärme vilket resulterar i kalla rum. Riktigt kalla rum. Men inte sjuk än så det är bra!

Just nu letar jag jobb för fullt och lite desperat så hoppas få napp snart.

Fortfarande inget internet hemma, kommer nog inte hända så får fortsätta snylta på de lokala museernas wifi!

Igår var dock ganska fint så jag, Laura och Siobhan tog en promenad längst Orieltal Parade, en strand här till i stan. (ingen awesome bild men har min nya klänning på mig!) Fler bilder kommer nog snart =)

Bilden togs av mästerfotografen Siobhan!

Kommentarer

  • Pal säger:

    Äntligen ett inlägg!
    Vilken fin polkaklänning :')
    Hoppas du tog en bild på stranden! Är nyfiken på den.
    Idag blåser man nästan bort här också. Var ute med Yatzy. Du kan ju tänka dig... Jag var beredd på att fånga honom xD
    Men vi har blå himmel och sol. I ca. 45 minuter till. Solen går ned jättetidigt :(

    <3

    2013-12-01 | 14:16:04
  • MammaMu säger:

    Åh, vad fin du är!!!!:) Nya solglasögon också?
    Hoppas att filmen var bra...oavsett så kommer nog du att tycka att den var bra, hahahaha.
    Jobbigt att det är så kallt i ditt rum!!! Hur är det då på vintern? Kan man ju undra....Du ser ut att må jätte bra. Skönt att se:) Håller med Yannina, en bild på stranden tack! Eller kanske inte. Blir väl bara avundsjuk!! Det blåste oerhört igår! Storm kan lugnt säga. Blomman som klättrar på väggen utanför ditt fönster, stod rätt ut från väggen...tur att den inte losstnade...då had Svempa fått alltihoa i sin trädgård. Inte så bra! Det kommer att ordna sig med jobb, ska du se. Vi var hos familjen Englund igår. Alla hälsar!!Må så KRAM gott.

    2013-12-02 | 11:26:42

Kommentera inlägget här: