paviftmedallanbrallan.blogg.se

En ganska onödigt och förmodligen ganska seg blogg om min resa till Nya Zeeland. Välkommen!

Hej alla kompisar!!

Kategori: Allmänt

Hur mår ni där hemma? Hoppas att ni har det bra och att ni tar hand om Angelica ordentligt och kramas så där som bara ni kan! Jag har det bra i Nya Zeeland (den rosa ön på kartan) och här är det varmt och sommar fast ni har det kallt och vinter. Konstigt att man kan vara så långt bort att allt blir tvärtom..
 
Förra veckan var jag på en gård utanför staden jag bor i. Men istället för djur på gården så hade de massor av träd! Där var jag i fem dagar och sov och jobbade hos snälla Marianne och Jan. 
 
Jag fick plocka upp vitlök ur marken! Man stack ner en spade i marken och tryckte upp jorden så kunde man skaka fram vitlöken från jorden.
det blev mycket lök!
 
Det fanns en katt som hette Bacil!
 
Jan körde traktor för vi skulle samla ihop grenar som han klippt av från träden. Jag fick åka med på släpet!!
 
Jag fick köra traktorn lite grann!! Det var jättekul! (Jaja alla vuxna, men tänk vad coolt om det var sant haha :D)
 
När vi hade lastat grenarna på släpet så körde vi bort dem till en brasa. När man bränner träd så blir det aska och den kan man lägga på jorden igen så träden växer ännu mer!
 
Det fanns lite fler djur än katten, det fanns även höns och ankor!
 
Hönsen lägger ägg som Marianne lagar mat med.
 
Kram på er!! Jag saknar er jättemycket! <3 Hoppas att ni fick mitt kort med fågeln som jag skickade till er!
 
 
Till er vuxna:
 
Jag har det bra i mitt hus, och idag har jag köpt världens finaste klänning som får mig att känna mig lika fin som Elsa Billgren! Just nu hinner jag inte med fler foton för internet kommer att tas bort om fem minuter. Jag vet inte om vi kommer ha mer internet i huset men jag ska knalla ner till bibblan och försöka fixa cv och lite mer så då hör jag av mig =) puss och kram!!
 
Här kommer ett litet hus som jag hittade. Så hilma härligt, så ska mitt hus se ut när jag blir stor!
 

Kommentarer

  • Pal säger:

    Awesome allt ser ut :D
    Vad härligt.
    Jag vill också jobba på en gård sådär!!
    Mysigt :)

    <3

    Svar: Det var trevligt, men roligare om man ar tva :)
    paviftmedallanbrallan.blogg.se

    2013-11-25 | 18:39:53
  • MammaMu säger:

    Vad kul det ser ut! Ganska hårt arbete ändå! Traktor åkningen ser mysig ut. Känns som jag själv är liten igen och är hos moster och morbror Tore, hahaha.
    Är jätte nyfiken på klänningen….du kan ju inte lämna en sådan cliff-hanger….du vet ju hur nyfiken jag är:)
    Hoppas du får det bra i ditt rum…ser fram emot nästa gång du lägger upp bilder.
    Må så KRAM gott. <3

    Svar: Vad roligt, jag tankte ocksa pa hur du maste haft det hos dem :DHar inget internet pa datorn sa lanar fran ett hostel sa klanningbilder far vanta ar jag radd :( sen sa regnar det massa just nu sa det ar inte klanning vader :/
    KRAM <3
    paviftmedallanbrallan.blogg.se

    2013-11-25 | 18:49:26

Kommentera inlägget här: