paviftmedallanbrallan.blogg.se

En ganska onödigt och förmodligen ganska seg blogg om min resa till Nya Zeeland. Välkommen!

Julafton!

Kategori: Allmänt

Hej allihopa! Nu var det allt bra länge sedan, ursäkta för väntetiden. Nu ska jag berätta för er hur jag firade jul här i Wellington. Vi börjar på julafton:

Efter några skypedejter på morgonen längtade jag hem. Jag längtade efter julgran och familj och en vanlig jul, en sån jag alltid haft. Det tog några timmar, men tillslut tog jag mig i kragen. Jag reste mig ur sängen och bestämde mig för att fira jul. Så det blev Carola och Michael Bublés julskivor på högsta volym i köket medans det bakades kladdkaka och chokladbollar. Det skalades rödbetor och lite morötter. Jag såg mig omkring i lägenheten och kände julstämning för första gången sedan förra julen - ute i sista sekunden som vanligt! Jag tog vara på min plötsliga energikick och städade, pyntade och vrålade ut nu tändas tusen juleljus och all i want for christmas. Efter ett tag gick jag med glada steg ner mot stan för att inhandla den sista julklappen. På vägen ner möttes jag av världens härligaste julesyn: en julpyntad bil.

 
Så här såg det ut hemma hos oss efter lite pynt!
 
Lite goda och mycket populära chokladbollar.
 
Här kanske ni undrar vad Siobhan och Laura presenterar...
 
VÅR HEMMALAGADE JULMIDDAG! Nu kanske ni undrar, men vad är det som är så speciellt med det? JO! Ni förstår, jag har aldrig lagat en helt egen julmiddag tidigare. Jag lagar inte riktigt ordentliga middagar väldigt ofta, middagar som involverar roasted potatoes (svenskan är inte på topp längre..), sallad och ugnsbakad kyckling. Men just denna dagen så satsade vi. Mycket gott och jag är mycket stolt.
 
Det blev en kväll av målande på papper, roliga foton och världens bästa julfilm Nativity med Martin Freeman.
 
 
GOD JUL!! 
 
(bättre sent än aldrig)
 

Kommentarer

  • MammaMu säger:

    Vad fint ni gjort med julpynt och allt!!! Riktig julstämning. Synd att inte öppna spisen fungerar! Det hade ju varit kronan på verket…
    Chokladbollarna ser mycket goda ut. förstår att dom var populära:)

    2014-01-03 | 17:47:18

Kommentera inlägget här: