paviftmedallanbrallan.blogg.se

En ganska onödigt och förmodligen ganska seg blogg om min resa till Nya Zeeland. Välkommen!

It's moving fast (...against the wind)

Kategori: Allmänt

(YAY om ni fattade titeln!)
 
Hej igen! Jag har saknat er!
 
I måndags hade jag mitt första riktiga släng av hemlängtan. Det var inte jättestarkt men det var starkt nog.. Jag hade kommit fram till mitt wwoof-ställe och allt var så annorlunda. Paret var annorlunda, deras vanor var annorlunda än vad jag är van vid och stället var så isolerat. 
 
Men det blev bättre! Efter några dagar hade jag vant mig vid tempot och rutinerna och allt kändes lite bättre. Mina värdar var passionerade, välutbildade inom sina områden, snälla, totalt emot utveckling, lite trångsynta och lagom arroganta.
 
Jag fick plantera, damsuga, rensa ogräs, lasta grenar, äta god mat, ha lagom jobbiga samtal om jordens framtid (det ser inte ljust ut tydligen, alla reser och sprider bakterier för mycket. Och kommunikationen mellan människor är död pga sociala medier. Och kvinnor får barn för sent i livet. Alla borde bli hemmamammor, för annars har man inte tid för sina barn.) och titta på Doctor Who. Lagom vecka helt enkelt. 
 
MEN så ringer Siobhan och säger "jag ska flytta till ett rum i ett hus. flytta in i rummet bredvid vettja!" Det lät ju inte så tokigt! Så nu är jag Wellingtonbo fram tills den 7e februari 2014. Coolt och mycket skrämmande. Jag måste hitta jobb relativt snart......
 
Rummet jag bor i har fina stora fönster med fin utsikt och är ett av 4 uthyrda rum i en villa. Vi delar kök, badrum och vardagsrum. Det har bott studenter där förut så det är lite sunkigt men jag är glad ändå! Vi var och köpte julpynt idag och imorgon (söndag) flyttar vi in. Det första jag ska göra är att laga glass som vi kan äta efter lite tid i frysen (glassen alltså, inte vi)! 
 
Nu dör min dator och jag hittar inte laddaren men den kommer snart fram hoppas jag =) Jag kommer ha internet tills på tisdag sedan är läget lite oklart, men det ska lösa sig på ett eller annat vis. 
 
Och snart alla barnen i världens bästa Rosa Basgrupp kommer ett inlägg till er där er supercoola fröken KÖR EN TRAKTOR!!! (till alla vuxna; nej jag körde inte på riktigt, men för coolhetsfaktorn kan vi väl låtsas?) 
 
Kramar!! =D

Kommentarer

  • MammaMu säger:

    tillbaka till korridorlivet….vad spännande….Nu blir dt du som får ta hand grönsaksodlingarna här hemma, hahaha. Ser fram emot att se bilden på dig på en traktor, "Stor Bonden Alice", hahaha. Puss på dig. Kan du visa bilder på ditt rum också? Tack!
    Må så KRAM gott!

    Svar: Hahaha ja, det kan jag gora :D Oh ja, du kommer att bli megaimponerad av mina traktorskills!Det kan jag gora, vi flyttar in idag sa kanske senare eller i imorgon :) puss!
    paviftmedallanbrallan.blogg.se

    2013-11-23 | 11:28:03
  • Angelica säger:

    Va spännande :-D Stor kram!

    2013-11-23 | 20:39:37
  • Pal säger:

    Hoppas du tog bilder från wwoofet :D
    Var arbetet fysiskt jobbigt?
    intressant att de kritiserar att alla reser , och ändå tar de emot turister som har rest från andra sidan jorden... xD
    Vad kul med rummet! Oväntat att du blir kvar så länge på ett ställe. Men vad mysigt att ha någonstans att fira jul :D och pynta o äta glass... Yaj!
    Hoppas du kan ha wifi där :)

    Ps. Det är inte bara rosa basgruppen som vill se dig "köra" traktor.

    <3

    Svar: Ja, ibland var det fysiskt jobbigt. Men inte så mycket och det var många pauser =)Jag vet!! Jätteknäppt..
    Ja, var inte riktigt beredd på det xD men det ska bil roligt!
    Vi kommer inte ha internet på några dagar nu =( men hoppas det kommer snart!

    Ps. Uppfattat =D <3
    paviftmedallanbrallan.blogg.se

    2013-11-24 | 21:53:36

Kommentera inlägget här: