paviftmedallanbrallan.blogg.se

En ganska onödigt och förmodligen ganska seg blogg om min resa till Nya Zeeland. Välkommen!

från början =)

Kategori: Allmänt

Hej allihopa! Mycket har hänt men vi ska börja från början (dvs. där vi senast sågs). Andra och sista kvällen i Rotorua när jag gick omkring lite.


Jag hittade en vilsen fisk. :)
 
När naturen tränger igenom. Helt otroligt! Det pyste och man hörde hur det bubblade under plattorna och det kom rök från sprickorna.
 
Även här fanns en crack där all geothermal enegi spillde igenom.

Just det, the Cheesecake Shop!

Bussresan var lång och med ett stopp i Hamilton. Såg nog bara den fula delen av staden, och den var inte mycket att hurra för. Gick en halvtimmes promenad och var inte impad. Dock ska jag inte såga totalt för i utkanten där bussen körde förbi så fanns det mycket fina grönområden. Och de hade jättekonstiga toaletter. Alla har säkert sett dem förut, men jag tyckte de var värda att uppmärksammas!

Sen bytte jag buss och vi körde neråt mot Tongariro National Park. Jättefint. Kunde peka kameran åt alla håll och allt som fastnade var bara jättefint. 

Kullarna är högre i verkligenheten men av någon anledning så fastnar inte höjden på min kamera.
Vi kom in i skorgområden tillslut och det var lite skumt. Flera av träden var utan löv och gråa och det hade börjat växa något konstigt grönt på dem (man ser inte alls så bra på bilden). Det kändes som att Radagast skulle komma uthoppande och säga att SKOGEN ÄR SJUK! Men det gjorde han inte, fast vem vet, han kanske talade om det för nästa buss.


Vi stannade ovanligt länge (45 min) i en liiiten stad jag inte minns namnet på. Den här skylten fanns precis bredvid bussstaitonen och fick mig att le och längta hem lite :)
 
Sedan hände detta. Pang. Så bara var de där. Hur ståtliga och vackra som helst. (och en tjej på bussens huvud hahaha)
 
Och Mt. Doom. Jättehäftig känsla att se berget. Helt overkligt. Och dagen efter skulle jag stå vid foten av det! Iiiiiiih!!
 
En avslutningsbild på min ascoola kepps jag var tvungen att köpa för dyra pengar eftersom jag var ute i dåligt tid med hatten. Men den är så cool att det var värt det! (..eller?)
 
Snart kommer ett inlägg om resan till Mordor men det kan hända att det blir två inlägg för det kommer vara så mycket bilder =) kram!

Kommentarer

  • MammaMu säger:

    Åh, vad skönt att höra från dig!
    Det är ju fansastiskt vilka fina bilder.

    Blir sugen på att åka skidor när jag ser Mt. Doom, hahaha.

    Vilken sorts cheesecake köpte du? :)

    Och mitt ute i ödemarken i Nya Zeeland serverar dom smörgåsbord. Hur coolt är inte det!!!!
    Må så KRAM gott

    Svar: Ja, på vintern kan man! Men så måste man klättra själv upp till toppen med all utrustning först =/ min guide gjorde det i vintras, 3 eller 4 timmar upp, 15 minuter ner (och då kunde de åka över hela dalen ända ner till parkeringen haha!).Jag köpte ingen tårta, vill bara fota =)
    kram!!
    paviftmedallanbrallan.blogg.se

    2013-11-14 | 11:06:08
  • Elsie säger:

    Oh ma lawd dude vad fina landskapsbilder! Ser ut som de som fanns som exempel-desktop-bilder på gamla Windowsdatorer :DDDD <3

    Svar: Hahaha, visst är det fint =D du skulle gilla det här, finns så mycket fint att fota =D
    paviftmedallanbrallan.blogg.se

    2013-11-14 | 12:27:38
  • Darth Vader säger:

    The cap was definitely worth every penny (I mean cent).
    And oooh lawdy…what a mountain, brilliant!

    Svar: Haha, right! Yes, they were very magnificent!
    paviftmedallanbrallan.blogg.se

    2013-11-14 | 17:14:50
  • Pal säger:

    Åh vad fint landskapet är.

    Kool kepa! Fett värt. (Och bra att du följer utrustningskortet.)

    Cheesecake-shoppen är min.

    <3


    Svar:
    paviftmedallanbrallan.blogg.se

    2013-11-18 | 13:57:42

Kommentera inlägget här: